Часті запитання

Яка роль головного партнера та партнерів?

Головний партнер і партнери повинні бути організаціями, що ведуть активну діяльність в культурному та креативному секторах. Вони повинні долучатися до конкретних та важливих питань розробки, реалізації та фінансування проекту.

Головний партнер подає заяву на фінансування до Виконавчого агентства з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури та виконує роль координатора (наприклад, веде комунікацію з усіма партнерами та Виконавчим агентством з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури, перераховує кошти ЄС партнерам) та несе найбільшу відповідальність за ведення діяльності відповідно до угоди про фінансування. Якщо надається фінансування, учасник підписує угоду з Виконавчим агентством з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури.

Функції та обов’язки координатора та партнерів повинні бути пояснені в угоді про співробітництво.

Які функції виконує «неофіційний партнер» (раніше асоційований партнер)?

Неофіційні партнери беруть участь у проекті, але не несуть юридичної та фінансової відповідальності за нього. Вони беруть участь у ньому, бо зацікавлені, скажімо, у ноу-хау проекту та обміні досвідом. Якщо неофіційні партнери таки якось профінансували проект, цей внесок повинен бути вказаний як внесок від фізичної особи або держави (у дохідній частині бюджету). Неофіційних партнерів зазначають в електронній формі (частина D) та у детальному описі проекту.

Навіщо потрібен лист-доручення?

Кожен партнер повинен підписати лист-доручення, який підтверджує його участь у проекті. Підписуючи його, партнери дають свою згоду головному партнерові діяти від їхнього імені у проекті у галузі співробітництва.

У цьому листі партнери повинні зазначати свій власний внесок (самофінансування) у проекті.

Що ще потрібно знати про самофінансування?

Самофінансування — це об’єм або частина вартості всього проекту, яку координатор разом із партнерами вкладають у нього. Це може бути, наприклад, оплата праці співробітникам проекту. Якщо у вас вже є внески від фізичних осіб та держави, то надайте такі підтвердження в анкеті. Це найкращим чином вплине на розрахунок фінансових можливостей проекту.

Вважається, що самофінансування, вказане у листі-дорученні, є гарантованим. Якщо ви вносите менше, ніж заявили, то фінансування від ЄС може також зменшитися.

Хоча власного внеску (самофінансування) може і не бути. Це нормально.

Чи може фізична особа-підприємець претендувати на участь у конкурсі?

Це залежить від деяких факторів. Якщо фізична особа-підприємець щороку заповнює податкову декларацію, вона не може подавати заявку на фінансування, а якщо ні, тоді її розглянуть.

Чи може фізична особа-підприємець претендувати на участь у конкурсі?

Це залежить від деяких факторів. Якщо фізична особа-підприємець щороку заповнює податкову декларацію, вона не може подавати заявку на фінансування, а якщо ні, тоді її розглянуть.

Що повинна регулювати угода про співробітництво?

Для проекту у галузі співробітництва консорціум (головний партнер та партнери) повинні укласти угоду про співробітництво. Вона повинна юридично обумовити всі важливі нюанси співробітництва та задовольнити всі вимоги (потрібно залучити всіх партнерів, а також прописати всі функції, діяльність, фінансування та тривалість проекту). Угода має чітко описувати завдання та функції кожного партнера, а також їх участь у фінансуванні. Вона повинна містити:

  • Точний опис проекту та діяльності за ним.
  • Функції та обов’язки партнерів (а також можливі санкції).
  • Фінансування (внески, розподіл бюджету між партнерами, попереднє фінансування, розподіл непрямих витрат).
  • Питання юридичного характеру (тривалість, відповідальність, порушення договірних обов’язків, припинення дії угоди, вирішення спірних питань).
  • Анкета чи майбутня угода про фінансування може бути у формі додатку до угоди про співробітництво.

 

Наполегливо рекомендуємо продовжити тривалість угоди про співробітництво після закінчення проекту, щоб охопити період, який потрібен для інформування Виконавчого агентства з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури (остаточний звіт потрібно подати щонайбільше протягом 2-х місяців після закінчення проекту).

Якою мовою слід заповнювати анкету?

Анкету можна заповнювати однією з офіційних мов ЄС, але ми все-таки рекомендуємо заповнювати анкету англійською мовою.

Чи можна подавати проектну заявку на участь відразу у декількох програмах від ЄС?

Жоден проект не можна профінансувати завдяки коштам декількох програм ЄС. Ви можете подати заявку на участь в інших програмах фінансування, аніж «Креативна Європа». Якщо ви отримаєте фінансування від двох програм, від одного проекту доведеться відмовитися (виключення подвійного фінансування).

У випадках, коли ми маємо справу з комплексними проектами, деякі їх компоненти можуть розглядатися як окремі проекти та подаватися окремо. У такому разі проекти слід розділити на відповідні частини, щоб уникнути будь-якої підозри на подвійне фінансування.

Жоден проект не можна профінансувати завдяки коштам декількох програм ЄС. Ви можете подати заявку на участь в інших програмах фінансування, аніж «Креативна Європа». Якщо ви отримаєте фінансування від двох програм, від одного проекту доведеться відмов

Бажано, щоб учасники були на зв’язку з координатором свого проекту у Виконавчому агентстві з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури протягом всього періоду його реалізації. Якщо виникають якісь зміни (розкладу, партнерів, у розподілі витрат), про це слід повідомити Виконавче агентство з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури та домагатися їх схвалення. Інакше зі сплатою останнього внеску можуть виникнути проблеми.

Будь-який запит на внесення змін потрібно вчасно подавати від імені координатора не пізніше, ніж за один місяць до кінця відбору.

Які витрати покриваються грантом?

Санкціоновані витрати повинні відповідати проектній діяльності, що відповідає критеріям. Ці витрати несуть бенефіціари протягом терміну дії угоди про співробітництво і вони вказані в загальному бюджеті проекту. Їх потрібно внести в бухгалтерський звіт бенефіціарів та загалом дотримуватися принципів раціонального керування фінансами. Санкціоновані прямі витрати є найважливішими: це витрати, прямо пов’язані з проектною діяльністю, комунікацією, просуванням та розповсюдженням, а також витрати на відрядження та добові витрати, заробітна плата співробітникам разом із соціальним забезпеченням, непрямі витрати.

Амортизація обладнання та ПДВ, що не вираховується із прибутків, також є санкціонованими витратами. Внески в натуральній формі або втрати при різниці валютних курсів не покриваються грантом. Детальну інформацію щодо санкціонованих та несанкціонованих витрат можна знайти у рекомендаціях, надрукованих разом із конкурсом заявок.

За який період потрібно використати кошти?

Кошти дійсні, якщо вони стосуються діяльності проекту, що буде здійснюватися під час його реалізації як і вказано в анкеті (дата початку проекту — дата закінчення проекту). Кожен конкурс заявок визначає орієнтовний розклад (граничний термін подачі заявок, інформація про заявників, підписання угод, дати початку діяльності за проектом).

Якщо проект у галузі співробітництва подається 5-го жовтня, то період його оцінки триватиме приблизно 6 місяців. Учасників повідомлять у березні наступного року. Починати реалізацію дрібномасштабних проектів можна з травня до грудня, а великомасштабних — з червня до грудня після підписання угод про фінансування з Виконавчим агентством з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури.

Максимальна загальна тривалість проекту становить 48 місяців.

Чи покриваються грантом кошти на підготовку проекту?

Кошти на підготовку проекту не можуть бути відшкодовані грантом. Санкціонованими є тільки ті витрати, які виникають під час його реалізації.

Який процент гранту надає Виконавче агентство з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури? Як мені профінансувати іншу частину проекту?

Грант від ЄС — це фінансовий внесок, спрямований на допомогу у досягненні цілей політики ЄС. Виконавче агентство з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури надає до 60 % (для дрібномасштабних проектів у галузі співробітництва) та до 50 % (для великомасштабних проектів у галузі співробітництва) від загальної санкціонованої суми бюджету проекту. Організатори проекту повинні покрити решту (40 % та 50 % відповідно) завдяки іншим джерелам фінансування (державні органи, спонсори, власні кошти, прибутки від реалізації проекту).

Коли учасникам потрібно показати докази співфінансування?

Такі докази можуть затребувати на етапі реалізації проекту або в остаточному звіті.

В якій валюті потрібно складати бюджет?

Бюджетний кошторис потрібно складати в євро. Учасники, які знаходяться поза єврозоною, повинні конвертувати розраховані витрати з іншої валюти в євро. Для цього можна використовувати курс обміну валют, опублікований в Офіційному журналі ЄС у місяць публікації конкурсу заявок: http://ec.europa.eu/budget/contracts_grants/info_contracts/inforeuro/inforeuro_en.cfm

Бюджетний кошторис потрібно складати в євро. Учасники, які знаходяться поза єврозоною, повинні конвертувати розраховані витрати з іншої валюти в євро. Для цього можна використовувати курс обміну валют, опублікований в Офіційному журналі ЄС у місяць п

Рахунки потрібно виставляти на ім’я головного партнера або партнерів. Бажано, щоб призначенням платежу було вказано проект (назва, номер угоди про фінансування і т. д.).

Чи є якісь рекомендації щодо витрат на відрядження?

Для підрахунку витрат на відрядження організаціям слід орієнтуватися на власні добові витрати. Тим не менш, вони не повинні перевищувати максимальні суми, встановлені Європейською комісією та опубліковані разом із конкурсом заявок. Санкціонованими вважаються такі добові витрати:

  • перельоти: квитки економ-класу;
  • потяг: квитки першого класу;
  • автомобіль: 0,22 євро за кожну милю пробігу (можлива вища ставка для якоїсь держави, якщо буде надано відповідні докази);
  • таксі: витрати на таксі зазвичай не є санкціонованими, оскільки вони є частиною добових витрат. Такими послугами потрібно користуватися якомога рідше (виключення: якщо ви їдете рано вранці або пізно ввечері).

Витрати на пальне приймаються разом із витратами на оренду автомобіля. Обидва види доказів (рахунок компанії з аренди, а також талони на пальне чи ставка за милю пробігу) є прийнятними. При цьому заявляти можна лише один вид оплати (чиста вартість або витрати на відрядження).

Що вважається внеском у натуральній формі; і чи санкціонованим є такий внесок?

Внесок у натуральній формі — це безготівковий внесок у проект від головного партнера, партнерів чи третьої сторони. У такого внеску є відповідна готівкова цінність, але вона не виплачується головним партнером чи партнерами. Прикладами подібних внесків можуть бути товари довгого користування, передача приміщень у розпорядження, волонтерська робота або спонсорування товарів.
Кімнати та музичні інструменти, якими можна користуватися безкоштовно, вважаються внеском у натуральній формі, і вони повинні бути закладені в бюджет. Якщо ви бажаєте надати докази внеску в натуральній формі, ви можете вказати це у детальному описі проекту, а також в угоді про співробітництво.

Які витрати на треті країни санкціоновані у фінансуванні?

Діяльність проекту, в якій задіяні треті країни (наприклад, витрати фізичних осіб, які є громадянами країн, що не входять до складу ЄС, організації, які зареєстровані у таких країнах, а також діяльність, яка здійснюється у такій країні, включаючи витрати на відрядження). Організації з країн, що не входять до складу ЄС, можуть приєднуватися до участі в якості асоційованих партнерів. Відповідні витрати, які несуть головний партнер та/чи партнери, не повинні перевищувати 30 % загальної санкціонованої суми бюджету. Щоб санкціонувати такі витрати, один із партнерів повинен сплатити або компенсувати бюджетні витрати країни, що не входить до складу ЄС.

Як можна довести, що непрямі витрати складають всього 7 %?

Сума фіксованої ставки, що не перевищує 7 % санкціонованих прямих витрат проекту може класифікуватися непрямими витратами. Про непрямі витрати детально звітувати в остаточному звіті необов’язково. Все ж їх потрібно внести в систему бухгалтерської звітності бенефіціарів і на випадок аудиту потрібно уможливити їх легку простежуваність та перевірку.

Що важливо знати про субпідряд?

Субпідряд — це постачання товарів, роботи чи надання послуг (укладання контрактів) коли цього вимагає реалізація проекту. Субпідряд може стосуватися лише допоміжної діяльності. Субпідряд можна залучати лише на частину проекту. При цьому бенефіціари залишаються юридично та фінансово відповідальними за проект.

Головне — дотримуватися правил національного субпідряду. Бенефіціарам потрібно провести конкурентноспроможні тендери та потурбуватися про те, щоб уникнути конфлікту інтересів. Обирати потрібно пропозицію з кращою цінністю або відповідно ту пропозицію, яка пропонує нижчу ціну. На випадок аудиту документацію слід зберігати.

Якщо діяльність за субпідрядом перевищує 60 000 євро, бенефіціарам потрібно чітко задокументувати тендерну процедуру, подати копію відповідних документів разом із остаточним звітом наприкінці проекту та зберігати її на випадок аудиту.

Загального ліміту діяльності за субпідрядом немає.

Як Виконавче агентство з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури оцінює функціональні можливості проекту?

Заявники повинні бути професійно компетентними та мати відповідну кваліфікацію, щоб реалізувати проект. Виконавче агентство з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури оцінює функціональні можливості на основі звітів про діяльність та інформації про партнерство, включаючи біографії співробітників. Заявники повинні вести активну діяльність щонайменше 2 роки і змогти довести це.

Що буде, якщо Виконавче агентство з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури заявить, що фінансових можливостей головного партнера недостатньо?

Для того, щоб реалізувати проект, заявники повинні мати стабільні та достатні джерела фінансування. Виконавче агентство з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури оцінює фінансові можливості на основі заяви та фінансових звітів (звіти про фінансовий стан разом зі звітом про прибутки та збитки).

Якщо раптом фінансових можливостей недостатньо, Виконавче агентство з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури

  • може запросити гарантію від банку або третьої сторони;
  • або запропонувати підписати угоду про фінансування без попереднього фінансування шляхом проміжних платежів на основі санкціонованих витрат так, щоб щонайменше внески та фактичний прибуток були однаковими.

Кому потрібно заповнювати форму фінансової стійкості?

Форму фінансової стійкості потрібно заповнювати головним партнерам у якості приватних підприємств, що подають заявку на грант, сума якого перевищує 60 000 євро. Ця форма не вимагається від державних органів.

Що іще потрібно знати про форму фінансової стійкості?

Заявники (окрім державних установ) повинні заповнити форму фінансової стійкості. Рекомендуємо порадитися з вашим бухгалтером. Нижче наведено деякі рекомендації із заповнення форми:

– Статутний капітал: кошти організації від продажу акцій або кошти від зберігання грошей, зароблених організацією. Це найголовніше у балансі відповідальності.

– Результат діяльності: результат (прибуток або збиток), отриманий від основної діяльності організації. Результат рахується шляхом таких підрахунків: прибуток від діяльності — витрати на діяльність — зношування та амортизація.

– Норма амортизації записана як витрати від основної діяльності: Це не стосується непрямих витрат. Будівлі, техніка, обладнання, меблі, апаратура, комп’ютери, зовнішнє освітлення, автомобільні стоянки, легкові та вантажні автомобілі є прикладом ресурсів, які будуть використовуватися більше одного року, але не протягом невизначеного часу. Протягом кожного звітного періоду (року, кварталу, місяця і т. д.) частина вартості цих ресурсів використовується. Ця частина, яка використовується, вважається амортизаційними витратами у звіті про прибутки та збитки. Насправді зношення — це переведення частини вартості витрат зі звіту про фінансовий стан у звіт про прибутки та збитки протягом кожного року їх служби.

Коли і як буде виплачено грант?

Платіж попереднього фінансування приходить щонайбільше протягом 30-ти днів після підписання угоди про фінансування з Виконавчим агентством з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури. Наведені нижче платежі здійснюються після ухвалення остаточного або проміжного звіту Виконавчим агентством з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури.

Вся сума фінансування буде виплачена Виконавчим агентством з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури головному партнерові. Він відповідає за забезпечення раціонального використання коштів, а також за своєчасну фінансову звітність. Як узгоджено в угоді про співробітництво, головний партнер розподілить суму фінансування між всіма партнерами.

Залежно від тривалості проекту, грант буде виплачуватися двома (тривалість проекту до 24 місяців) або трьома (тривалість проекту до 48 місяців) платежами.

Чи існує якась максимальна сума внеску в бюджет, який можуть зробити партнери у проекті у галузі співробітництва?

Максимальна сума внеску партнерів у проект не встановлюється. Приклад: головний партнер може подавати заявку на фінансування 80 % бюджету, а всі інші п’ять партнерів можуть подавати заявку на фінансування 4 % бюджету. Один або декілька партнерів можуть додати свої кошти або не вкладати своїх коштів взагалі. Все ж, партнерство повинно бути збалансованим і кожен партнер повинен брати активну участь у проекті.

Коли потрібно подавати остаточний звіт і як рахується остаточний платіж?

Після закінчення проекту головний партнер повинен подати такі документи разом із запитом на останній платіж до Виконавчого агентства з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури:

  • Остаточний звіт про результати реалізації проекту.
  • Остаточний звіт про фактично понесені витрати (зведені витрати та суми, заявлені кожним бенефіціаром);
  • Аудиторський звіт залежно від суми гранту від ЄС (тип I або тип II).

 

Важливу інформацію та форми щодо звітності разом із навчальним посібником в електронному вигляді з фінансового менеджменту та звітності можна знайти на веб-сайті Виконавчого агентства з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури на вкладці для бенефіціарів: http://eacea.ec.europa.eu/creative-europe/beneficiaries-space/cooperation-projects_en

Остаточний платіж буде зроблено після затвердження остаточного звіту Виконавчим агентством з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури. Граничний термін подачі цих документів зазвичай складає два місяці до кінця проекту.

Що таке аудит?

  • Аудит — це контроль доцільного використання бюджетних коштів ЄС. Якщо сума гранту ЄС перевищує 60 000 євро, то незалежний аудитор повинен скласти «звіт фактичних результатів щодо остаточного фінансового звіту типу I». Якщо сума гранту перевищує 750 000 євро, то потрібно складати звіт «типу» II».

    Витрати на складання звіту покриваються грантом. Не забудьте передбачити ці витрати у вашому бюджеті на етапі складання заявки.

    Аудит повинен проводити один аудитор для всього консорціуму.

    Окрім цього, Виконавче агентство з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури та/або Європейська комісія можуть провести технічні або фінальні перевірки або аудити стосовно використання певних коштів. Ці перевірки або аудити можуть проводити самі співробітники або передати ці завдання на аутсорсинг (аудиторові).

Чи потрібно партнерам об’єднувати аудиторські кошти, чи вони будуть значитися у бюджеті головного партнера?

Аудит повинен складатися на основі звітності головного партнера. Усі додаткові документи партнерів потрібно надіслати головному партнерові. Кожному партнерові проводити власний аудит не потрібно.

Які витрати на складання остаточного звіту покриваються грантом після закінчення проекту?

«Санкціоновані витрати — це витрати протягом тривалості проекту, яка зазначена в угоді про фінансування, за винятком витрат на складання остаточних звітів, а також звіту фактичних результатів остаточного фінансового звіту» (стор. 17 рекомендацій).Це означає, що деякі витрати на оплату персоналу (лише тому, який займається підготовкою остаточного звіту) та витрати на аудит (навіть якщо він здійснюватиметься після закінчення проекту), вважаються санкціонованими витратами.

Що буде, якщо фактичні витрати проекту відрізнятимуться від орієнтовних?

Точна сума фінансування вказується в угоді, укладеній між заявником та Виконавчим агентством з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури. В угоді вказується фіксований відсоток від загальних витрат на проект, який покривається грантом. Якщо сума витрат на проект зменшилася, то сума фінансування також автоматично зменшиться. Ні суму фінансування, ні відсоток, встановлений ЄС, змінити неможливо.

В якій мірі дозволені перерахування коштів з однієї статті бюджету на іншу?

Перерахування коштів з однієї статті бюджету на іншу обмежено 10 % орієнтовних санкціонованих загальних витрат на проект.

Якщо потрібно внести суттєві зміни в бюджет протягом реалізації проекту, це слід узгодити з Виконавчим агентством з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури. Заднім числом такі зміни не прийматимуться. Точні умови таких змін описані в угоді з Виконавчим агентством з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури.

Де можна знайти логотип програми?

Логотип програми можна знайти на веб-сайті Виконавчого агентства з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури: https://eacea.ec.europa.eu/about-eacea/visual-identity_en

Беручи до уваги дослідження та публікації, на внутрішні сторінки публікацій та досліджень, зроблених зовнішніми незалежними органами за підтримки Європейської комісії, слід додати таку примітку: «Підтримка підготовки цієї публікації не означає, що Європейська комісія підтверджує її зміст, який відображає лише думки авторів і комісія не може нести відповідальність за будь-яке можливе використання цієї інформації».

I

Пріоритетні задачі підпрограми «Культура»

Згідно з Положенням про створення програми «Креативна Європа» пріоритетні задачі можна сформулювати таким чином:

  • Сприяння міжнародній мобільності діячів і фахівців в галузі мистецтва з метою надання їм можливості для співпраці на міжнародному рівні і інтернаціоналізації їх кар’єри і діяльності як в ЄС, так і за його межами, за можливості, на основі довгострокових стратегій.
  • Нарощування зусиль щодо формування аудиторії як засобу стимуляції інтересу і розширення доступу до європейських витворів у сфері культури і творчості, а також матеріальної і нематеріальної культурної спадщини. Формування аудиторії має за мету популяризацію європейських діячів мистецтва/фахівців в галузі культури і їхніх робіт серед максимальної кількості людей по всій Європі, а також на розширення доступу до витворів культури для груп населення, які його не мають. Крім того, це допоможе культурним організаціям пристосуватися до необхідності використання нових та інноваційних способів роботи з аудиторією, її утримання і розширення, формування нових аудиторій, включаючи ті, які досі не були охоплені, накопичити досвід для роботи з аудиторіями зараз і в майбутньому, а також поглибити з ними відносини.
  • Сприяння розвитку творчості, застосування інноваційних підходів до творчості, а також пошук нових способів забезпечення «перехідного впливу» на інші сектори. Розробка і тестування нових та інноваційних моделей отримання прибутку, управління та маркетингу для секторів культури, зокрема, в частині переходу до використання цифрових технологій. Особливу увагу слід приділити підтримці заходів, які дозволять професіоналам у галузі культури отримати нові навички, а також таких, що мають освітній аспект і націлені на побудову міжкультурного діалогу і взаєморозуміння між людьми з різних культур або різного соціального статусу, та на подальший розвиток такої культури, яка б сприяла боротьбі з усіма формами дискримінації.
  • Сприяння інтеграції біженців у європейський простір шляхом організації для цієї конкретної цільової групи сумісних заходів культурного і аудіовізуального характеру, які б пропагували європейські цінності, по всій Європі. Підвищення культурного взаєморозуміння, зміцнення міжкультурного і міжрелігійного діалогу, а також виховання поваги до інших культур. Увага також буде приділятися міжнародному обміну передовими технологіями, цінними знаннями та досвідом, а також практичним діям за участю біженців в якості цільової аудиторії та/або в якості дійових осіб. Одним словом, така націленість дозволить й надалі підтримувати значимість демократичних і політичних цінностей і вигоди, яку отримають громадяни від динамічної та інформативної політичної дискусії як аспекту культурної діяльності.

II

Загальні умови участі

У цьому розділі викладено загальні умови участі в схемах підпрограми «Культура», а в розділі III нижче описано спеціальні умови для кожної схеми. Усі умови встановлені згідно Положення.

 

Країни, що мають право на участь у програмі

За умови виконання всіх вимог, вказаних у статті 8 Постанови, і початку переговорів Комісії з цією країною, заявки приймаються від юридичних осіб, заснованих у країні, яка належить до однієї з таких категорій:

 

  1. країни-члени ЄС та інші країни і території, які мають право на участь у Програмі відповідно до статті 58 Рішення Ради ЄС 2001/822/ЄC[2];
  2. країни, що приєднуються, країни-кандидати та потенційні кандидати, які користуються перевагами стратегії на попередньому етапі приєднання до ЄС, відповідно до загальних принципів і загальних умов участі цих країн у програмах ЄС, зазначених у Рамковій угоді, Рішенні Ради ЄС про асоціацію або аналогічних угодах;
  3. країни Європейської асоціації вільної торгівлі, що є сторонами угоди про створення Європейської економічної зони, відповідно до положень Угоди про ЄЕЗ;
  4. Швейцарська Конфедерація на основі двосторонньої угоди, яка буде укладена з цією країною;
  5. країни, на які поширюється Європейська політика сусідства відповідно до процедур, визначених рамковими угодами з цими країнами, які передбачають їх участь у програмах ЄС.

 

Агентство може вибирати пропозиції від заявників з країн, що не входять до ЄС за умови, що на дату прийняття рішення про видачу гранту з цією країною було підписано угоду з описом механізмів участі цих країн у Програмі, заснованої згаданим вище Положенням.

 

Вимоги до претендентів

Згідно зі статтею 2 Положення в схемах можуть брати участь європейські оператори індустрії культури і творчості, які ведуть активну діяльність і законно засновані в одній з країн, які беруть участь у підпрограмі «Культура».

 

У схемах можуть брати участь оператори індустрії культури, які станом на кінцеву дату подачі заявок мають статус юридичної особи протягом мінімум 2-х років і які здатні продемонструвати своє існування в якості юридичної особи. Фізичні особи не можуть подавати заявки на отримання гранту.

Вимоги до проектів

Підпрограма «Культура» не підтримуватиме будь-які проекти, що включають порнографічні або расистські матеріали або пропагують насильство. Підпрограма «Культура» головним чином призначена для підтримки некомерційних проектів.

 

Більш детальні критерії відбору для кожної окремої схеми викладено у розділі III нижче.

 

Вимоги до заходів:

В рамках підпрограми «Культура» повинні реалізовуватися такі заходи, які будуть націлені на досягнення цілей і пріоритетних завдань, визначених цією підпрограмою.

 

Заходи повинні відноситися до сфери індустрії культури і творчості згідно зі статтею 2 Положення та пріоритетних Рішень № 1718/2006/ЄC, 1855/2006/ЄC і 1041/2009/ЄC. В рамках підпрограми «Культура» не можуть реалізовуватися заходи, що стосуються виключно аудіовізуального сектору.

 

Критерії виключення

Кандидати не повинні мати обставини, що виключають їхню участь та/або прийняття гранту, відповідно до визначення, викладеного в Положенні про фінанси, що відноситься до загального бюджету ЄС, і правил його застосування.[3].

 

Критерії відбору

Якщо інше не зазначено у викладених нижче положеннях, для всіх схем застосовуються такі критерії. Кандидати повинні мати стабільні і достатні джерела фінансування (фінансовий потенціал) для підтримки своєї діяльності протягом усього періоду реалізації проекту і для участі в його фінансуванні. Організація-претендент повинна мати набір професійних компетенцій і кваліфікацій, необхідних для виконання запропонованого проекту (експлуатаційна потужність).

 

Претенденти повинні подати заповнену та підписану заяву з підтвердженням свого статусу юридичної особи, а також свого фінансового потенціалу та експлуатаційної потужності, необхідних для виконання запропонованих заходів.

 

Організації, які претендують на отримання гранту розміром більше 60 000 євро, при подачі заявки крім заяви повинні надати супутні і обов’язкові документи згідно зі спеціальними інструкціями.

 

Аудиторський звіт

Якщо запитувана сума становить від 750 000 євро або якщо потрібно підписати рамкову угоду про партнерство, заявки на отримання гранту повинні супроводжуватися звітом затвердженого незалежного аудитора. Цей звіт повинен містити підтвердження рахунків за останні два доступних фінансових роки.

 

Це зобов’язання не поширюється на державні органи і міжнародні організації, що належать до сфери публічного права. Це зобов’язання також може не поширюватися на освітні та навчальні заклади за рішенням компетентної уповноваженої посадової особи на підставі аналізу управлінських ризиків.

III

Спеціальні умови участі

Цей конкурс охоплює такі схеми підпрограми «Культура»:

 

EACEA 45/2016 – Підтримка проектів в області європейського співробітництва

 

 

Підпрограма «Культура» надає підтримку проектам, які в основному спрямовані на:

  1. розвиток міжнародної мобільності;
  2. формування аудиторії;
    • нарощування потенціалу – перехід на цифровий формат;
    • нарощування потенціалу – створення нових бізнес-моделей;
    • нарощування потенціалу – освіту і навчання.

 

Підтримувані проекти повинні включати в себе обґрунтовану стратегію і докладний план реалізації однієї або кількох зі вказаних вище пріоритетних задач програми. При подачі заявки претенденти повинні відзначити максимум 3 з цих 5 пріоритетних задач, які найбільше відповідають їхньому проектові, і вказати ці 3 пріоритетні задачі в порядку значущості.

 

 

Критерії відбору претендентів

Вимоги до претендентів: див. розділ II – Загальні умови участі – Вимоги до претендентів.

 

 

Вимоги до проектів: залежно від масштабу, потреби, характеру, мети і пріоритетних задач проекту, претендент повинен на свій розсуд подати заявку або за категорією 1 – «Немасштабні проекти в області співпраці», або за категорією 2 – «Великомасштабні проекти в області співпраці».

 

Керівник проекту може подати заявку за категорією 1 або за категорією 2 тільки один раз на рік. Претендент, що подає заявку в якості керівника проекту за категорією 1 або за категорією 2, може бути партнером у кількох інших проектах, які подаються іншим керівником проекту за категорією 1 або за категорією 2.

 

Категорія 1 – Немасштабні проекти в області співпраці

Ця категорія включає в себе проекти, які:

  • реалізовуються керівником проекту і як мінімум ще двома партнерами з юридичними адресами, принаймні, у трьох різних країнах, які мають право на участь у підпрограмі «Культура» програми «Креативна Європа». Юридична адреса керівника проекту або одного з партнерів повинна знаходитися в одній з країн, які відносяться до категорії 1, 3 або 4 країн, що мають право на участь у програмі.
  • є предметом заявки, яка претендує на грант ЄС у розмірі не більше 200 000 євро, що становить не більше 60% від допустимого бюджету.

 

У разі вибору проекту за категорією 1 його керівник може подати нову заявку на проект за категорією 1 або за категорією 2 у подальших конкурсах.

 

Категорія 2 – Великомасштабні проекти в області співпраці

Ця категорія включає в себе проекти, які:

  • реалізовуються керівником проекту і як мінімум ще п’ятьма партнерами з юридичними адресами, принаймні, у шести різних країнах, які мають право на участь у підпрограмі «Культура» програми «Креативна Європа». Юридична адреса керівника проекту або одного з партнерів повинна знаходитися в одній з країн, які відносяться до категорії 1, 3 або 4 країн, що мають право на участь у програмі.
  • є предметом заявки, яка претендує на грант ЄС у розмірі не більше 2 000 000 євро, що становить максимум 50% від допустимого бюджету.

 

У разі вибору проекту за категорією 2 його керівник не має права подавати інші заявки за категорією 2 до закінчення поточного проекту. Це означає, що керівник поточного проекту за категорією 2 не має права бути керівником іншого проекту за категорією 2, за винятком, коли період реалізації поточного проекту співпраці завершився до початку періоду реалізації проекту за категорією 2, за яким він подає заявку в якості керівника проекту. Однак керівники поточних проектів за категорією 2 можуть подати заявку на новий проект за категорією 1 у наступних конкурсах.

 

Максимальна тривалість (період реалізації) проектів за обома категоріями становить 48 місяців.

 

Реалізація проектів за обома категоріями повинна відбуватися на підставі угоди про співпрацю, укладеної між керівником проекту та партнерами.

 

Вимоги до заходів: див. розділ II – Загальні умови участі – Вимоги до заходів.

 

Критерії для надання гранту

 

Допущені претенденти будуть оцінюватися за такими критеріями:

 

1.     Актуальність (30)

Цей критерій оцінює, як, згідно з пріоритетними задачами програми, проект сприятиме підвищенню професіоналізму і потенціалу сектора на міжнародному рівні, пересуванню добутків в сфері культури і творчості по всьому світу, мобільності діячів мистецтва, формуванню нових аудиторії і розширенню вже існуючих, поліпшенню доступу до добутків в сфері культури і творчості.

Для цього проект повинен включати в себе обґрунтовану стратегію реалізації пріоритетних задач програми.

 

2.     Якість змісту і заходів (30)

Цей критерій оцінює, як проект буде реалізовуватися на практиці (якість заходів та результатів, досвід персоналу, відповідального за проект, і робочі механізми).

 

3.     Комунікація і поширення (20)

Цей критерій оцінює підхід, що використовується в рамках проекту для поширення відомостей про його заходи і результати, а також для обміну знаннями та досвідом у межах і поза межами свого сектора. Мета полягає в тому, щоб примножити вплив результатів проекту, зробивши їх доступними для максимально широких мас населення на місцевому, регіональному, національному та європейському рівнях, що дозволить не тільки розширити аудиторію, не обмежуючись лише безпосередніми учасниками проекту, а й забезпечити довготривалість результатів після закінчення проекту.

 

4.     Якість партнерства (20)

Цей критерій оцінює наскільки в цілому організація і координація проекту зможуть забезпечити ефективне здійснення заходів і сприяти їх стійкості.

IV

Бюджет

 

Загальний бюджет підпрограми «Культура», що здійснюється в рамках програми «Креативна Європа», складає 457 800 000 євро на період 2014 – 2020 рр. Загальна сума асигнувань на конкурс 2017 року становить близько 35 500 000 євро.

 

Агентство залишає за собою право не розподіляти всі наявні кошти.

V

Кінцевий термін подачі заявок

 

Кінцевий термін подачі проектів європейського співробітництва: до 12:00 CET / CEST (до півдня за брюссельським часом) 23 листопада 2016 року.

 

Якщо в країні заявника кінцевий термін подачі заявок припадає на вихідний день, строк не продовжується. Кандидати повинні взяти це до уваги при плануванні подачі своїх заявок.

 

Правила подачі заявок описано у відповідних інструкціях на сайтах, зазначених у розділі VI нижче.

VI

Додаткова інформація

 

Детальні умови подачі заявок надано в спеціальних інструкціях на наступних сайтах:

 

Генеральна дирекція з питань освіти і культури

http://ЄC.europa.eu/culture/index_en.htm

 

Виконавче агентство з питань освіти, аудіовізуальних засобів і культури

http://eacea.ec.europa.eu/creative-europe_en

[1] Постанова № 1295/2013 Європейського парламенту і Ради ЄС про заснування програми «Креативна Європа» було опубліковано в Офіційному журналі Європейського Союзу 20.12.2013 (OJ L347 / стор. 221).

[2] Рішення Ради ЄС 2001/822/ЄС від 27 листопада 2001 року про Асоціації заморських країн і територій з Європейським співтовариством («Рішення про Асоціацію заморських країн і територій») (OJ L 314, 30.11.2001, стор. 1).

[3] Постанова (ЄС, Євратом) № 966/2012 Європейського Парламенту та Ради ЄС від 25 жовтня 2012 року про фінансові правила, які можна застосувати до загального бюджету ЄС (OJ L 298, 26.10.2012, стор. 1).