Медіа

МЕДІА

Підпрограма «Медіа» надає фінансову підтримку проектам з виробництва, поширення та популяризації кіно- та аудіовізуальної продукції; забезпечує вихід повнометражних художніх, анімаційних фільмів, телесеріалів, документальних фільмів та нових медіа, які мають наднаціональний потенціал, на нові ринки поза межами національних і європейських кордонів.

Підпрограма «Медіа» включає в себе 14 напрямків[1]:

  • навчання – підтримка програм навчання за такими напрямками: «Менеджмент», «Нові технології» і «Сценарна справа», які дозволять європейським кінопродюсерам, кінопрокатникам, сценаристам, режисерам і розробникам ігор перейти на новий професійний рівень і стати конкурентоспроможними на міжнародному ринку;
  • формування аудиторії – стимулювання інтересу та розширення доступу до європейських аудіовізуальних робіт за допомогою проведення цільових кампаній. Підтримка надається проектам за двома напрямами: «Кінограмотність» та «Заходи з розширення аудиторії з використанням інноваційних та інтерактивних стратегій і технологій»;
  • фестивалі – підпрограмою «Медіа» щороку надається підтримка у проведенні понад 100 європейських фестивалів, до програми яких включено щонайменше 100 повнометражних (або 400 короткометражних) художніх кінофільмів, 50% кінострічок повинні бути іноземними з принаймні 15 країн-учасниць програми;
  • доступ до ринків – фінансування заходів з організації європейських майданчиків на провідних ярмарків і професійних аудіовізуальних ринках (наприклад, таких як MIP TV, MIPCOM, Каннський кінофестиваль і кінофестиваль Берлінале); зустрічей і форумів, присвячених питанням спільного виробництва, конференцій, а також створенню баз даних і онлайн-інструментів.
  • підтримка «торгових агентів» (компанії-посередники, які здійснюють комерційну діяльність, пов’язану з аудіовізуальними творами, – маркетинг та видача ліцензій дистриб’юторам та іншим покупцям за кордоном);
  • «дистрибуція: автоматична схема» – сприяння і підтримка транснаціональної дистрибуції нових європейських фільмів шляхом надання фінансової підтримки дистриб’юторам з метою подальшого реінвестування в нові ненаціональні фільми та стимулювання конкурентноспроможності європейської кінопродукції та компаній.
  • «дистрибуція: схема відбору» – сприяння і підтримка транснаціональної дистрибуції нових європейських фільмів шляхом заохочення прокатної дистрибуції;
  • телевізійні проекти – фінансова підтримка спільних проектів мінімум трьох теле-радіо компаній з трьох країн-учасниць програми; виділяється до 50% від загального обсягу коштів, передбачених для реалізації проекту; максимальна тривалість проекту – 30 або 42 (у випадку серіалів) місяці.
  • реалізація одного проекту – підтримка проектів, які мають високу художню/креативну цінність, заохочують культурне розмаїття та реалізуються однією європейською аудіовізуальною компанією;
  • виробництво аудіовізуальної продукції – підтримка надається виготовленню аудіовізуальної продукції, яка відповідає встановленим критеріям;
  • підтримка онлайн дистрибуції – підтримка проектів з розширення аудиторії шляхом використання новітніх технологій;
  • розробка європейських відеоігор – підтримка надається виготовленню відеоігор, які відповідає встановленим критеріям;
  • міжнародні фонди спільного виробництва – підтримка фондів, які надають фінансову підтримку проектам спільного виробництва та дистрибуції;
  • кіномережі – підтримка мереж, що складаються мінімум зі 100 кінооператорів з принаймні 20 країн-учасниць програм.

[1] До того моменту, поки Україна не завершить процедуру з приведення національного законодавства в аудіовізуальній сфері у відповідність до законодавства ЄС, зокрема, Директиви 2010/13/ЄС Європейського Парламенту і Ради від 10 березня 2010 року про аудіовізуальні медіа-послуги, участь учасників з України у заходах в рамках підпрограми «Медіа» обмежуватиметься лише такими напрямками, як «Навчання», «Фестивалі», «Формування аудиторії» і «Доступ до ринків».