EN
EN
Повернутися до Міжсекторальна співпраця

Конкурс підтримує проєктування, розробку та відтворення інноваційних інструментів, моделей або рішень, які застосовні до аудіовізуального, культурного та креативного секторів.


  • Заохочення співпраці між аудіовізуальним сектором та іншими культурними та креативними секторами (ККС) для сприяння їх екологічному переходу або покращення їхньої конкурентоспроможності, а також обігу, видимості, доступності, різноманітності та аудиторії європейського контенту за межами національних кордонів.

  • Надання можливості європейському аудіовізуальному сектору та іншим ККС краще адаптуватися до можливостей, що відкриваються завдяки розвитку штучного інтелекту та віртуальних світів.

  • Підвищення конкурентоспроможності європейського аудіовізуального, культурного та креативного секторів через прозорість, збір даних та відповідне використання штучного інтелекту/великих даних, а також адаптацію до викликів та можливостей, пов'язаних із постійними змінами в цих секторах.

  • Покращення адаптації європейського аудіовізуального, культурного та креативного секторів до можливостей, які надає розвиток віртуальних світів.

  • Покращення виробництва, фінансування та обігу європейського аудіовізуального та культурного контенту в цифрову епоху.

  • Збільшення видимості, доступності та різноманітності європейського аудіовізуального та культурного контенту в цифрову епоху.

Заявникам наполегливо рекомендується перевірити відповідність своїх проєктів критеріям прийнятності у представників Бюро програми ЄС «Креативна Європа» перед подачею заявки.

Ознайомтеся з документом конкурсу Креативні інноваційні лабораторії для перевірки прийнятності та вимог.


Щоб бути прийнятними, заявники (отримувачі гранту та афілійовані організації) повинні:

  • Бути юридичними особами (державними або приватними організаціями);

  • Бути зареєстрованими в одній із країн-учасниць програми «Креативна Європа», а саме:

    • Держави-члени ЄС (включаючи заморські країни та території (OCTs));

    • Країни, що не входять до ЄС: країни Європейської економічної зони (ЄЕЗ) та асоційовані країни (див. список країн-учасниць).

Можливі заявки як від окремих заявників (єдиний отримувач; афілійовані організації дозволені за потреби), так і від консорціумів, що складаються щонайменше з двох заявників (отримувачів гранту; афілійовані організації не враховуються).


Проєкти мають зосереджуватися на одній або кількох із таких тем:

  • Віртуальні світи як нове середовище для просування європейського контенту, залучення нової аудиторії та підвищення конкурентоспроможності європейських контент-індустрій.

  • Інноваційні бізнес-інструменти для виробництва, фінансування, розповсюдження чи просування, що використовують або вдосконалені за допомогою новітніх технологій, таких як штучний інтелект, великі дані, блокчейн, віртуальні світи, NFT.

  • Управління правами та монетизація (включаючи інноваційні комбіновані передплатні пропозиції для доступу до різноманітного європейського культурного контенту на різних європейських платформах) із забезпеченням прозорості та справедливих винагород для творців і митців.

  • Збір та аналіз даних, з особливим акцентом на прогнозування для створення контенту та розвитку аудиторії (включаючи інноваційні міжсекторальні інструменти для покращення якості обслуговування передплатників і кращого використання європейського контенту на європейських онлайн-платформах).

  • Екологічні практики для зменшення впливу аудіовізуального та інших культурних секторів на довкілля відповідно до Європейського зеленого курсу та ініціативи «Новий європейський Баухауз».

Міжсекторальна співпраця між аудіовізуальним та іншими культурними й креативними секторами є ключовим елементом конкурсу. Тому заявки повинні чітко демонструвати рівень міжсекторального підходу, умови його реалізації та очікувані переваги для відповідних секторів.

! До участі запрошуються різні організації, включаючи приватні та державні установи, технологічні компанії та стартапи, аудіовізуальні, культурні та креативні організації. Участь бізнес-інкубаторів і акселераторів заохочується, щоб забезпечити простір і час для формування творчих ідей.

Витрати на розробку та/або виробництво контенту можуть підтримуватися лише у випадку, якщо вони безпосередньо пов’язані з розробкою інноваційних інструментів або моделей, запропонованих проєктом, і повинні бути пропорційними та обмеженими.

Фінансова підтримка третіх сторін дозволена у вигляді грантів.


  • Бюджет проєкту (максимальна сума гранту): необмежений.

  • Грант базується на бюджеті проєкту (фактичні витрати з елементами розрахункової вартості та фіксованої ставки). Це означає, що фінансуватимуться лише певні типи витрат (допустимі витрати), фактично понесені в рамках проєкту (не заплановані витрати).

  • Витрати відшкодовуються за фіксованою ставкою співфінансування у 70%, визначеною у Грантовій угоді.

  • Гранти не можуть приносити прибуток (тобто перевищення доходів і гранту ЄС над витратами).


© 2025 Національне бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні
MEMO