EN
EN
Повернутися до Міжсекторальна співпраця

Європейські новинні медіа відіграють важливу та цінну роль у Європі. Водночас вони стикаються з численними викликами. Частково через цифровий перехід, коли читачі переходять на онлайн-джерела, а традиційні новинні видання втрачають рекламні доходи, економічна життєздатність професійної журналістики опинилася під загрозою. Багато медіа на місцевому рівні, а також ті, що ставлять свою місію в інтересах суспільства вище за прибуток, змушені були закриватися, що послабило плюралізм медіа та створило ризики для належного функціонування демократії.

Тема 1. Журналістські партнерства – Колаборації

Ця ініціатива спрямована на підтримку економічної стійкості новинних медіа. Вона підтримує транскордонну медіаспівпрацю, зосереджуючись, серед іншого, на стійкості новинних організацій. Це сприяння трансформації медіа, надійній журналістиці та розвитку навичок медіапрофесіоналів, наприклад, через розробку нових бізнес-моделей і стандартів медіавиробництва.


  • Підвищення рівня інноваційності та креативності у бізнес-моделях, журналістських процесах виробництва та розповсюдження контенту.
  • Підвищення життєздатності професійного журналістського контенту.
  • Збільшення зацікавленості в професійному журналістському контенті серед різних соціальних, мовних та вікових груп.
  • Посилення медіаспівпраці.
  • Створення галузевих мереж для обміну найкращими практиками серед медіаорганізацій і професіоналів.
  • Розвиток центрів знань для підсекторів навколо технічних форматів (друкована/онлайн-преса, радіо/подкасти, телебачення тощо) та/або журналістських жанрів (дані-журналістика, загальна тематика, спеціалізована журналістика тощо).
  • Набуття та вдосконалення професійних навичок журналістами та медіаменеджерами.

📌 Ознайомтесь з документом конкурсу, щоб перевірити критерії та вимоги.


Для участі у конкурсі, заявники повинні:

  • бути юридичними особами (публічними або приватними установами);
  • бути зареєстрованими в одній із країн, що відповідають вимогам, а саме:
    • держави-члени ЄС (включаючи заморські країни та території (OCTs));
    • країни, що не є членами ЄС, але входять до списку ЄЕЗ або асоційовані з програмою «Креативна Європа» (перелік країн-учасниць).

Пропозиції повинні бути подані консорціумом не менше ніж із трьох заявників (бенефіціарів, але не афілійованих суб'єктів), які представляють не менше трьох різних країн, що відповідають вимогам.

До складу консорціуму можуть входити некомерційні, публічні та приватні медіа, зокрема друковані/онлайн-видання, радіо/подкасти, телебачення тощо, а також інші організації, що працюють у сфері новинних медіа, включаючи медіаасоціації, НУО, фонди підтримки журналістики та навчальні організації для медіапрофесіоналів.

📌 Ознайомтесь з документом конкурсу, щоб перевірити критерії та вимоги.


Цей конкурс має на меті допомогти ширшому європейському сектору новинних медіа стати більш стійким та витривалим, включаючи малі медіа. Передбачена підтримка спільних проєктів у межах будь-якого сектора новинних медіа та/або жанру, які спрямовані на зміцнення співпраці, допомогу медіа в адаптації до нових економічних та споживчих реалій і впровадження системних змін у цьому секторі.

Пріоритети

  • Проєкти мають зосереджуватися на шляхах розвитку спільної трансформації з бізнесової, технологічної та/або виробничої точки зору.
  • Проєкти можуть бути спрямовані, зокрема, на розробку кращих моделей доходу та монетизації, нових підходів до розвитку аудиторії, побудови спільнот і маркетингу, розробку спільних професійних/технічних стандартів, нових типів редакцій, синдикаційних мереж або інших моделей обміну контентом/даними між новинними медіа по всьому ЄС, або надання допомоги малим медіаорганізаціям. Вони можуть бути спрямовані на підвищення ефективності та якості репортажів через інноваційні журналістські співпраці. Проєкти можуть тестувати інноваційні методи та формати виробництва або іншим чином сприяти високоякісним стандартам виробництва медіа в межах співпраці. Проєкти можуть бути спрямовані на збільшення обміну найкращими практиками серед журналістів та оптимізацію робочих процесів для тих жанрів журналістики, які потребують більше часу та ресурсів.
  • Заявки можуть охоплювати один або кілька пріоритетів, зазначених вище, якщо вони мають відношення до визначеного аналізу потреб у вибраному (під)секторі. У пропозиції має бути надано цей аналіз потреб і пояснено, як запропоновані заходи працюватимуть для вирішення визначених викликів.

Діяльність

  • Заходи можуть включати заходи, онлайн-навчання та майстер-класи для медіапрофесіоналів, програми обміну, наставницькі програми, картографування найкращих практик, загальносекторальну розробку технічних стандартів, розробку керівництв та редакційних стандартів, створення практичних посібників, розробку та тестування платформ і технічних рішень для обміну ідеями та найкращими практиками, рекламні заходи або інші заходи, спрямовані на підтримку життєздатності сектора. Заохочується обмін найкращими практиками між операторами медіаринків/країн/регіонів із різними та різноманітними характеристиками (мовами, обсягами виробництва, розмірами, рівнями цифровізації тощо) для сприяння взаємному навчанню. Заявники заохочуються розглядати заходи, що підтримують медіасектори, які не мають ресурсів для адаптації до цифрового середовища.
  • Фінансова підтримка третіх сторін буде прийнятною в проєктах, які передбачають програми обміну для журналістів та інших медіапрофесіоналів, підтримку участі в навчаннях чи заходах, підтримку журналістів та медіаорганізацій у спільних журналістських проєктах, підтримку для отримання юридичних консультацій, підтримку для придбання, розробки чи обслуговування технічних інструментів для спільної журналістики, підтримку заходів у цих сферах та/або нагороди за співпрацю чи інновації. У таких випадках заявники повинні визначити умови, за яких надаватиметься ця фінансова підтримка третім сторонам, і забезпечити справедливий та прозорий процес.
  • У всіх випадках вибір заходів має ґрунтуватися на їхньому потенціалі для впровадження системних змін у вибраному підсекторі.
  • Проєкти повинні містити конкретні результати та встановлювати чіткі, об'єктивно перевірені та кількісно вимірювані показники ефективності для середньострокового та кінцевого етапу проєкту. Оцінюваний вплив має бути більш точним, ніж сума доступних каналів розповсюдження, і повинен бути підкріплений детальним планом охоплення, а також підтвердженням зацікавленості з боку цільових груп.
  • Усі проєкти повинні дотримуватися широко прийнятих професійних стандартів медіа. Вибрані стандарти та відповідні механізми їх забезпечення повинні бути вказані в пропозиції та підтверджені підписаною Декларацією про стандарти та незалежність (Додаток до Форми заявки). Партнерства, що включають редакційну діяльність, повинні працювати з повною редакційною незалежністю.
  • Усі партнерства повинні враховувати екологічний слід запропонованих заходів і, якщо це доречно, описувати стратегії для забезпечення більш стійкого та екологічно відповідального медіасектора.

📌 Ознайомтесь з документом конкурсу, щоб перевірити критерії та вимоги.


  • Бюджет проєкту (максимальна сума гранту) для Теми 2: €2 500 000 на проєкт.
  • Витрати будуть відшкодовуватися за ставкою фінансування, зафіксованою у Грантовій угоді, у розмірі 80% від загальних прийнятних витрат для Теми 1 «Партнерства у сфері новин – Колаборації».
  • Грант буде базуватися на бюджеті (фактичні витрати, з елементами витрат за одиницю та фіксованою ставкою). Це означає, що він відшкодує ЛИШЕ певні типи витрат (прийнятні витрати) і витрати, які фактично були здійснені для вашого проєкту (НЕ заплановані витрати).
  • Для витрат за одиницю та фіксованих ставок ви можете стягувати суми, розраховані відповідно до пояснень у Грантовій угоді (див. ст. 6 та Додатки 2 і 2a).

📌 Ознайомтесь з документом конкурсу, щоб перевірити критерії та вимоги.


© 2025 Національне бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні
MEMO