Як підпрограма «Медіа» програми ЄС «Креативна Європа» підтримує гендерну рівність?
Гендерна рівність є одним з пріоритетів наступної програми «Креативна Європа» у 2021-2027 роках: підпрограма «Медіа» сприятиме гендерному балансу в аудіовізуальному секторі через навчання, менторство, тренінги та нетворкінг.
Серед заходів для досягнення такого пріоритету:
• підтримка та заохочення кінорежисерок та розповсюдження їх фільмів;
• посилення співпраці з національними та міжнародними фондами та інституціями, зокрема з Єврімаж та Європейською аудіовізуальною обсерваторією, обмін даними та передовою практикою, сприяння створенню, фінансуванню, розповсюдженню та промоції кінострічок;
• сприяння розширенню можливостей жінок, наприклад, шляхом підтримки менторської діяльності професіоналок у співпраці зі спеціальними мережами та платформами.
Якими ж є загальні тенденції участі жінок в підпрограмі «Медіа»? Наведемо трохи статистики від Креативної Європи:
• за останні роки, понад 50% учасників конкурсу «Тренінги» підпрограми «Медіа» були жінками;
• у 2018 році, 41% представників на інформаційних стендах підпрограми «Медіа» на шести найбільших міжнародних кіноринках були жінками;
• у 2018 році, кількість жінок та чоловіків на керівних посадах на ринку копродукції є рівною,
але, слід зауважити, що
• загалом, з 2014 по 2018 рік всього 30% аплікантів на конкурси підпрограми «Медіа» — жінки, а 70% — чоловіки;
• у 2018 році, в конкурсі «Дистрибуція: схема відбору», з 19 обраних кінострічок всього 2 було знято жінками.
Згідно статистичних даних, з 2014 по 2018 роки на конкурси підпрограми «Медіа» всього надійшло 28,81 % заявок від жінок і 71,19% — від чоловіків. З них успішними стали 52,12 % заявок від жінок і 51, 84 % від чоловіків.
Коефіцієнт успішності поданих проєктів, включаючи проєкти, в яких жінки — апліканти, показав, що в процесі відбору не було відмічено негативних гендерних упереджень.
Нижче — статистика стану гендерного балансу в підпрограмі «Медіа» Креативної Європи за 2019 рік, а саме в 4-х конкурсах (телевізійні проєкти; дистрибуція: схема відбору; виробництво аудіовізуальної продукції: один проєкт та виробництво аудіовізуальної продукції: пакет проєктів):⬇