8 найяскравіших проєктів, підтриманих «Креативною Європою»: як стати одним з них

Щоб надихнути вас на подачу заявки на грант від програми ЄС «Креативна Європа» та допомогти зрозуміти, які проєкти наразі актуальні, разом з Na chasi підготували матеріал про вісім проєктів, профінансованих програмою за останні роки. Маєте класну ідею для втілення у культурній або медіасфері, але не вистачає грошей для реалізації? Подайтеся на грант від програми ЄС «Креативна Європа», яка вже допомогла реалізувати тисячі проєктів у Європі. Всі вони різноманітні та варті того, щоб про них знали, але розповісти про тисячі проєктів одночасно важко, тож ми обрали вісім найяскравіших.



«Відьмак 3: Дикий гін»


У 2016 році грант розміром €150 тисяч отримала польська компанія CD Projekt RED, яка витратила їх на розробку доповнення до третьої частини всесвітньо відомої гри «Відьмак 3: Дикий гін» під назвою «Кров та вино». У ньому розповідається про подорожі відьмака Ґеральта до герцогства Туссент. За останніми даними, польська компанія продала понад 50 млн копій «Відьмака 3: Дикий гін» разом з доповненнями.



Також «Креативна Європа» активно підтримує ігри з елементами віртуальної реальності. Наприклад, гра HCA – From Kristiania to the Ice Valley від норвезьких розробників вражає візуальними ефектами за мотивами казки «Снігова королева» Ганса Крістіана Андерсена «Снігова королева». Щоб успішно пройти гру, гравцю потрібно вирішувати різноманітні завдання з елементами віртуальної реальності.


Креативна Європа


App Store


Водночас гра The Infinite Hotel змусить вас опинитися в середині ліфта, де VR-технології та незвичні історії нададуть відчуття, що події у грі відбуваються ніби з вами.



Кіноіндустрія


Майже 30 років «Креативна Європа» підтримує європейську аудіовізуальну індустрію, фінансуючи фільми, телесеріали та тренінги, щоб допомогти європейським постановкам вийти на нові ринки поза межами національних та європейських кордонів. 


Фінансування від програми у різні роки отримували такі відомі фестивалі, як Берлінале та Каннський кінофестиваль, а також київська «Молодість» та Одеський міжнародний кінофестиваль.


«Участь у програмі «Креативна Європа» дає унікальну можливість фестивалю бути проведеним у цей непростий для усього світу час, коли через пандемію та пов’язані з нею обмежувальні заходи, багато фестивалів були скасовані. Для нас це новий досвід, адже у 2020 році ОМКФ вперше в історії відбуватиметься в онлайн-форматі», — Юлія Сінькевич, генеральна продюсерка Одеського міжнародного кінофестивалю.


Фільми та серіали


Загалом, щороку підпрограма «Медіа» від «Креативної Європи» підтримує близько 2000 проєктів, серед яких значну частку займають фільми. Наприклад, «Біль та слава» Педро Альмодовара, номінант на премію «Оскар», «Велика краса» Паоло Соррентіно, номінант Каннської пальмової гілки, а також «Дім, який побудував Джек» Ларса фон Трієра, який отримав гроші на розповсюдження фільму для британського дистриб’ютора Curzon Artificial Eye.



«Підтримка «Креативної Європи» робить вагомий внесок у здатність Curzon Artificial Eye захищати інтереси європейських фільмів. Це не лише допомагає нам приймати ризики забезпечення та накопичувати амбіційні релізи багатонаціональних європейських фільмів, але й заохочує співпрацю з європейськими партнерами», — Луїза Дент, керуючий директор Curzon Artificial Eye, британський дистриб’ютор фільму.


Також «Креативна Європа» активно підтримує українські стрічки. Так, з 2014 року програма виділила фінансування для 10 фільмів, у виробництві яких брала участь Україна. Серед них «Донбас» Сергія Лозниці, що отримав нагороду у Каннах, та документальний фільм «Земля блакитна, ніби апельсин» Ірини Цілик, яку відзначили нагородою за кращу режисуру на фестивалі Sundance Film Festival.



The European Opera Digital Project


Онлайн-платформа Opera Vision дозволяє мешканцям з будь-яких куточків світу ознайомитися з європейською оперою. На сайті можна знайти прямі трансляції виступів, інтерв’ю з виконавцями та історичні документи бібліотек різноманітних опер.


Мета проєкту — оновити мистецьку форму опери аби наблизити її до публіки XXI ст. Особливо актуальною платформа стала під час карантину, адже дозволила мільйонам людей насолоджуватися оперою, не виходячи з дому.


Загалом, OperaVision об’єднує 29 партнерів із 17 країн світу, які пропонують подорожувати та відкривати різноманітність опери де завгодно та коли завгодно. Наприклад, сьогодні ви можете переміститися у лондонську Royal Opera, а завтра вже слухати найкращі опери Італії та Німеччини.



European Design Upgrade: Transnational Capacity Building


European Design Upgrade — це проєкт для спільноти дизайнерів з України, Бельгії та Фінляндії, учасники якого разом втілюватимуть у життя концепти, аби представити їх на міжнародному рівні.


«З боку України в проєкті беруть участь 38 талановитих дизайнерів, художників та технологів, котрі зараз навчаються онлайн у найкращих світових експертів.


Ми розраховуємо, що це допоможе їм об’єднати свою професійну інтуїцію зі знаннями та навичками, актуальними на міжнародному рівні», — Любов Савчук, менеджер з комунікацій в компанії GoLOCAL.


Наприкінці липня учасники закінчать навчання, а в серпні пройдуть практичні семінари. Наприкінці літа відберуть три найкращих проєкти, запропонованих учасниками, які почнуть готувати їхні фізичні прототипи у студії дизайну FabLab Fabricator, яка є частиною світової спільноти The Fab Foundation.


З 17 по 25 жовтня ці проєкти будуть представлені на міжнародній виставці Dutch Design Week 2020.


Liveurope


Платформа Liveurope охоплює 13 популярних концертних майданчиків, заснованих у різних країнах Європи. Ініціатива спрямована на підтримку майданчиків живої музики та популяризацію молодих європейських музикантів.


Завдяки платформі, всі концертні зали, які запрошують молодих артистів, отримують фінансову допомогу. Відповідно, молоді артисти, які ще не мають потужної бази прихильників, можуть виступати та популяризувати власну творчість.


Наприклад, український співак Postman отримав запрошення від організаторів у Варшаві. Базуючись на ідеї Liveurope також створили величезну мережу Live DMA, яка має партнерів у 15 країнах та представляє інтереси 3000 музичних закладів, клубів та фестивалів.



UNITED FASHION


Проєкт виконує група з восьми європейських асоціацій модельєрів, тижнів моди та інкубаторів з семи різних країн. Традиційні бізнес-моделі фешн-індустрії змінилися, тому мета UNITED FASHION — створити потужний модний сектор у Європі, надавши незалежним лейблам та творцям навички для розвитку бізнесу.


Понад 150 модельєрів можуть взяти участь у воркшопах та міжнародних заходах, щоб продемонструвати власну колекцію, розвинути навички у виробництві та новітніх технологіях.


Також дизайнери мають можливість відкривати та переміщувати свої шоуруми у межах країн-партнерів платформи (Велика Британія, Данія, Франція, Латвія, Македонія, Іспанія та Бельгія). Це покрашує конкурентоспроможність серед модельєрів Європи, водночас не обмежуючи їхньої креативності.



European Creators’ Lab


VR та AR-технології стрімко розвиваються, створюючи для митців нову форму для вираження. European Creators’ Lab пропонує письменникам, режисерам, розробникам VR / AR, журналістам та іншим зрозуміти, як можна використовувати імерсивні технології у фільмах, відеоіграх та різноманітних інсталяціях.


Щорічно лабораторія приймає 50 учасників, партнерів та наставників з 23 країн, в тому числі з України, на п’ятиденний тренінг, під час якого учасники обмінюються знаннями та працюють над прототипом у командах, під керівництвом міжнародних експертів.


Один з проєктів LIVING PAGES, розроблених в European Creators’ Lab 2017, цьогоріч відібрали для фестивалю віртуальної реальності та мистецтва VRHAM.




logo of creative europe
Логотип Українського Культурного Фонду
Logo of european commision
Логотип Міністерства Культури України