Детальна інструкція: як подати заявку на програму «Креативна Європа»
До 27 листопада 2019 року триває подача заявок на конкурс «Проекти міжнародної співпраці 2020» від програми Європейського Союзу «Креативна Європа». Для того, щоб допомогти потенційним аплікантам краще розібратися в умовах конкурсу та подати якісну заявку, Національне бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні розробило онлайн-курс «Підготовка заявки на програму «Креативна Європа»». Переглянувши цей курс, ви дізнаєтесь або структуруєте наявні знання про програму та конкурс «Проекти міжнародної співпраці», умови участі, необхідні документи, а також де шукати партнерів та дофінансування для проектів.
Що таке програма «Креативна Європа» та які її пріоритети?
«Креативна Європа» – це рамкова програма Європейського Союзу, яка націлена на підтримку культурного, креативного та аудіовізуального секторів. Бюджет програми на 2014-2020 роки склав 1,46 млрд. євро.
Програма складається з трьох підпрограм:
- «Культура», яка націлена на підтримку культурного та креативного секторів. На неї було виділено 31% від загального бюджету програми.
- «Медіа», яка підтримує розповсюдження європейських аудіовізуальних творів (56% бюджету).
- «Міжсекторальна співпраця», підтримка національних бюро програми та кросc-секторальні конкурси (13% бюджету).
Варто розуміти, що «Креативна Європа» – не тільки про фінансування вашого проекту, це також можливість для організації вийти на європейський рівень, знайти нові знайомства та прямі контакти з організаціями з різних країн для обміну досвідом і навчання один одного для подальшого довгострокового партнерства.
Пріоритети програми:
- Міжнародна мобільність
- Розвиток аудиторії
- Інноваційний підхід до роботи (використання цифрових технологій та нових бізнес-моделей)
- Налагодження міжкультурного діалогу для сприяння соціальній інтеграції мігрантів та біженців
- Культурна спадщина
Конкурс «Проекти міжнародної співпраці 2020»
Мета конкурсу – стимулювання міжнаціонального співробітництва у секторі культурних та креативних індустрій. Має дві категорії: маломасштабні та великомасштабні проекти міжнародної співпраці.
Маломасштабні проекти міжнародної співпраці
- Тривалість реалізації проекту: до 48 місяців
- Мінімум 3 партнери з 3 різних країн «Креативної Європи»
- Покривається до 60% від загального бюджету проекту (до 200 тис. євро)
Великомасштабні проекти міжнародної співпраці
- Тривалість реалізації проекту: до 48 місяців
- Мінімум 6 партнери з 6 різних країн «Креативної Європи»
- Покривається до 50% від загального бюджету проекту (до 2 млн. євро)
Умови участі у конкурсі «Проекти міжнародної співпраці»
Участь можуть брати лише юридичні особи, фізичні особи подати заявку не можуть.
Організація має бути активна у одному з секторів культурних та креативних індустрій: візуальне мистецтво (наприклад, живопис, скульптура, фотографія), аудіальне чи аудіовізуальне мистецтво (музика, кіно, телебачення), видавнича справа та література, сценічне та перформативне мистецтво (театр, танці, опера), дизайн та мода, архітектура та інше.
Організація повинна бути зареєстрована в одній з країн-учасниць програми «Креативна Європа». Це всі країни ЄС, а також Норвегія, Ісландія, Боснія та Герцеговина, Північна Македонія, Норвегія, Албанія, Сербія, Грузія, Україна, Молдова, Вірменія, Туніс, Косово та Чорногорія.
Лідер проекту повинен бути зареєстрований та бути активним у своїй сфері не менше ніж два роки до подачі на конкурс. Партнери – не менше ніж один рік.
Брати участь у конкурсі можуть організації з різним типом реєстрації: вищі навчальні заклади, місцеві органи самоврядування, соціальні підприємства, неприбуткові та благодійні організації, приватні та прибуткові організації, які є активними у секторі культурних та креативних індустрій.
Підготовка та розробка проекту для конкурсу «Проекти міжнародної співпраці»
Підготовка проекту:
- Розробка ідеї. Вона повинна мати наднаціональний характер та можливість реалізації у інших країнах
- Пошук надійних міжнародних партнерів з країн «Креативної Європи»
- Відповідність пріоритетам програми (мінімум одному і максимум трьом)
Розробка проекту:
- Аналіз ресурсів, цільової аудиторії, каналів комунікації та інструментів
- Розподілення обов’язків серед партнерів проекту
- Підготовка бюджету та аплікаційної форми
Критерії оцінки заявки на конкурс «Проекти міжнародної співпраці»
Релевантність (30 із 100 балів)
Наскільки проект відповідає загальноєвропейським цінностям? Чи може бути реалізованим в загальноєвропейському контексті? Наскільки відповідає трендам та пріоритетам програми?
Якість наповнення та активностей проекту (30 із 100 балів)
Наскільки збалансований та логічний опис і бюджет вашого проекту?
Комунікаційна стратегія та поширення (20 із 100 балів)
Наскільки точно визначена цільова аудиторія та канали комунікації з нею? Чи дійсно проект донесе загальноєвропейські цінності до максимально широкої аудиторії?
Якість партнерства (20 із 100 балів)
Наскільки якісним може стати ваше партнерство у рамках реалізації проекту та чи можливе партнерство у майбутньому?
Де шукати міжнародних партнерів для проекту?
- Заявка на пошук через Національне бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні
- Актуальні заявки від організацій з інших країн
- Пошуковики національних бюро інших країн
- Спеціальні сайти для пошуку партнерів:
- Creative Partners
- Culture360
- UACulture
- On the move
- Мережі та платформи, підтримані програмою «Креативна Європа»:
- Європейські мережі
- Європейські платформи
- Галузеві заходи в Україні та за кордоном
Комунікаційна стратегія для проектів «Креативної Європи»
Основна мета комунікаційної стратегії – максимізувати результати проектів на національному, регіональному та місцевому рівнях.
Перед тим, як прописувати комунікаційну стратегію, або в процесі її написання, необхідно відповісти на наступні питання:
- Наскільки чіткою та доцільною є вибрана комунікаційна стратегія?
- Наскільки чітко визначені цільові аудиторії та канали комунікації з ними?
- Які показники вимірювання ефективності проекту?
- Як дана комунікаційна стратегія буде сприяти поширенню інформації про Європейський Союз та європейські цінності?
- Наскільки релевантна та доцільна комунікаційна стратегія?
- Яким чином комунікаційна стратегія буде доносити інформацію про результати проекту серед обраних секторів на рівні країн та на транснаціональну спільноту?
- Який вплив матиме дана комунікаційна стратегія на різних рівнях: регіональному, місцевому та європейському?
Основні помилки у комунікаційній стратегії в заявках українських аплікантів:
- Нечітко визначені цільові аудиторії
- Відсутність структурованості
- Нерозуміння різниці між поняттями «поширення інформації» та «комунікація»
- Стандартний набір активностей
Як підготувати бюджет на конкурс «Проекти міжнародної співпраці»?
Бюджет повинен складатися у євро англійською мовою. Курс валют має бути взятий з офіційного сайту конкурсу в місяць його публікації.
У вкладці “Overview” необхідно подати перелік партнерів і їх країни. Вся інша інформація буде заповнена автоматично у відповідності до порядку введення партнерів. Поза країнами «Креативної Європи» бюджет може використовуватися в межах 30% від загального бюджету проекту.
У вкладці “Action plan” подається перелік всіх активностей, запланованих в рамках проекту.
Витрати в бюджеті повинні бути прописані у відповідності до видів активностей. Спочатку перераховуються всі заплановані активності. Далі прописуються активності по комунікаційній стратегії, а також витрати на персонал та прямі витрати. Останні мають не перевищувати 7% від бюджету. Також, рекомендуємо забюджетувати до 30% бюджету на комунікаційну стратегію.
До бюджету не можна включати наступні витрати: повернення капіталу акціонерам, різні борги, касове обслуговування, ПДВ, яке ви включаєте на наступні періоди, а також подвійне фінансування від інших грантів ЄС та ін.
Де шукати дофінансування?
В рамках конкурсу «Проекти міжнародної співпраці» в залежності від типу конкурсу програма «Креативна Європа» покриває до 50-60% бюджету проекту. Все інше треба покрити за допомогою дофінасування. Це можна зробити наступним чином:
- Власний внесок організацій
- Інші грантові програми, крім тих, що фінансуються Європейським Союзом:
- Французький інститут
- Британська рада
- Український інститут
- Український культурний фонд
- Фінансування з міської ради або обласних бюджетів
- Внески меценатів та спонсорів
- За рахунок платних заходів в рамках проекту
- Краудфандингові платформи (Спільнокошт)
Найбільш поширені помилки українських заявників на програму «Креативна Європа»
- Зосередження на вирішенні локальної української проблематики
- Пошук міжнародних партнерів тільки для заявки
- Відсутність структурованої комунікаційної стратегії
- Незрозуміле поняття «інноваційність» в рамках проекту
- Випадковий вибір пріоритетів
Необхідні документи для подачі на конкурс «Проекти міжнародної співпраці 2020»
Рекомендація: для підготовки аплікаційної форми залишить собі якнайменше декілька днів. Не залишайте все на останній момент.
1. Аплікаційна форма
Для того, щоб її отримати, потрібно зайти на сайт Єврокомісії та зареєструвати вашу організацію. Таким чином, ви отримаєте PIC-код (Participant Identification Code). Після, можна зайти на сайт конкурсу, завантажити аплікаційну форму в форматі PDF і продовжити з нею працювати.
2. Детальний опис проекту
Його можна завантажити на основному сайті конкурсу і продовжити працювати у форматі офлайн. Він маєте бути дуже лаконічним і займати не більше 30 сторінок.
3. Декларація доброчесності
Її підписує лідер проекту, як засвідчення того, що всі грантові кошти будуть використані виключно на потреби проекту. А також, що жоден з партнерів не є банкрутом, або не має подвійного фінансування від Євросоюзу. Партнери підписують лист-доручення про те, що вони доручають лідеру проекту податись від їх імені також, і що вони ознайомлені з грантовою угодою та згодні з її умовами.
4. Бюджет
Його можна закачати на основному сайті конкурсу. Працювати необхідно в Excel і саме з тими статтями витрат, які там вказані. Рекомендуємо ознайомитися з правилами бюджетування проектів «Креативної Європи».
5. Детальна інформація про організації
Лідер проекту та партнери повинні подати портфоліо організацій та найрелевантніші проекти, які стосуються обраної сфери роботи та ідеї проекту. Також, подається CV та опис команди.
6. Меморандум про співпрацю
В ньому має бути прописаний календарний план роботи над проектом, розподіл функцій та бюджету між партнерами.
Сподіваємося, що даний онлайн-курс буде вам корисний та допоможе краще зрозуміти, що таке програма «Креативна Європа» та конкурс «Проекти міжнародної співпраці».
Якщо ж у вас залишилися запитання, звертайтеся до Національного бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні на [email protected] або телефонуйте +38 044 504 22 66.
Нагадуємо, що наразі відкрито подачу заявок на конкурс «Проекти міжнародної співпраці 2020»!
Дедлайн: 27 листопада 2019 року (17:00 за Брюсселем, центральноєвропейський час)
Можете ознайомитися з умовами участі у конкурсі.
Всі деталі тут.