Журналістські партнерства

Про конкурс

Ціль конкурсу: 

Журналістські партнерства повинні заохочувати системну співпрацю між професійними новинними медіа-організаціями для підвищення життєздатності та конкурентоспроможності професійно виробленої журналістики, зосереджуючись на спільній трансформації бізнесу та/або спільних журналістських проектах.

Очікувані результати: 

  • Розбудова секторальних мереж для обміну передовим досвідом між професіоналами ЗМІ;
  • Відкриття центрів знань для підсекторів навколо технічних форматів (онлайн-преса, радіо/подкасти, телебачення тощо) та/або журналістських жанрів (локальна/регіональна журналістика, журналістика суспільних інтересів, журналістика даних, журналістські розслідування тощо);
  • Набуття та вдосконалення професійних навичок журналістами, а також професіоналами медіабізнесу;
  • Збільшення інноваційності та креативності в журналістських виробничих процесах та процесах розповсюдження інформації;
  • Підвищений інтерес до журналістики серед різних соціальних, мовних та вікових груп;
  • Підвищена ефективність журналістського контенту.


Опис заходів та вимоги до проєктів, які можуть бути підтримані: 


Передбачається підтримка спільних проектів у будь-якому (під)секторі та/або жанрі ЗМІ, які мають на меті посилити співпрацю та впровадити системні зміни в ширшій екосистемі ЗМІ. Запропоновані види діяльності мають бути чітко обґрунтовані та базуватися на потребах обраного (під)сектору(ів). Пропоновані партнерства заохочують до залучення організацій із країн/регіонів з різними медіа-можливостями.

Ці заходи мають бути спрямовані на обслуговування ширшої екосистеми по всій Європі, включаючи невеликі медіа. Заохочується обмін передовим досвідом між операторами медіа-ринків з різноманітними характеристиками (мови, обсягів виробництва, розмірів, рівнів цифровізації тощо) для сприяння взаємному навчанню.

Діяльність має включати конкретні результати та встановлювати чіткі, об’єктивно перевірені та кількісно вимірювані показники ефективності на середньостроковий період та кінець проекту. Розрахункове охоплення має бути точнішим, ніж сума доступних каналів розповсюдження, і має бути підтверджене детальним планом охоплення, а також доказом зацікавленості цільових груп.

Усі Партнерства працюватимуть із повною редакційною незалежністю. Вони повинні поважати професійні, загальноприйняті редакційні стандарти. Вибрані стандарти мають бути зазначені в пропозиції та підтверджені підписаною Декларацією про стандарти та незалежність ЗМІ.


Заявки мають бути подані консорціумами (об’єднаннями організацій) наступним чином:  

повинні бути подані консорціумом щонайменше з 3 заявників (бенефіціарів; не афілійованих осіб), що відповідає таким умовам:

  •  мінімум 3 організації з 3 різних країн;
  • консорціуми можуть включати некомерційні, державні та приватні ЗМІ (у тому числі письмову/онлайн-пресу, радіо/подкасти, телебачення тощо), а також інші організації, які зосереджуються на ЗМІ (включаючи медіа-асоціації, НУО, журналістські фонди та навчальні організації тощо).


Бюджет конкурсу: 7,5 млн євро.


Дедлайн подачі заявки: 07 вересня 2022 17:00 CET

Оцінка заявок: вересня-листопад 2022

Оголошення результатів конкурсу: грудень 2022

Підписання грантового договору: лютий 2023

Тривалість проєкту: до 24 місяців (можливі продовження, якщо вони належним чином обґрунтовані).


Хто може подати заявку: 

  • юридичні особи
  • координатор консорціуму (партнерства) має існувати понад 2 роки, обмежень по партнерах немає
  • зареєстровані в країні-учасниці програми “Креативна Європа”, яка бере участь у підпрограмі “Культура”
  • фізичні особи подавати заявку НЕ МОЖУТЬ
  • ФОПи подавати заявку МОЖУТЬ

Бенефіціари та афілійовані особи повинні зареєструватися в Реєстрі учасників — до подання пропозиції — і повинні пройти валідацію Центральною службою валідації (REA Validation).

Перед подачею заявки ваша організація має бути зареєстрована на порталі учасника (Participant regiester).


Заявка складається з: 

Application Form Part A - містить адміністративну інформацію про заявників (майбутній координатор, перелік партнерів та пов’язані організації) та зведений бюджет проєкту (його потрібно вручну ввести в системі);

Application Form Part В - містить технічний опис проєкту (його форму потрібно завантажити із Portal Submission System, заповнити та знову підвантажити у систему);

Application Form Part C - містить додаткову проєктну інформацію (має бути введена одразу в системі).


Додатки та додаткові документи, які також потрібно завантажити до аплікаційної форми у форматі PDF.


Подача заявки та повна інформація (додатки та додаткові документи знаходяться всередині системи та мають бути підвантажені туди ж).


Інструкція з подачі заявки (Online manual)


Максимальний розмір заявки: 70 сторінок (Part B)


Критерії оцінки: 

30 балів - релевантність 

30 балів - якість контенту

20 балів - менеджмент проєкту

20 балів - промоція

Максимальна оцінка: 100 балів

Прохідний бал: 70 балів


Контакти: 

Щодо технічних питань IT Helpdesk

Щодо питань конкурсу, які не висвітлені в інструкції:  [email protected]

Вже підтримані проєкти попередньою програмою.

logo of creative europe
Логотип Українського Культурного Фонду
Logo of european commision
Логотип Міністерства Культури України